Tot ziens, Brock University - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Jim Weijs - WaarBenJij.nu Tot ziens, Brock University - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Jim Weijs - WaarBenJij.nu

Tot ziens, Brock University

Blijf op de hoogte en volg Jim

23 April 2016 | Canada, Waterloo

Hallo allemaal,

Mijn lessen zitten erop, de tentamenperiode zit erop, mijn tijd in mijn 'dorm room' zit erop, kortom, mijn semester zit erop! Het semester is ontzettend snel voorbij gegaan, en ik kan het niet geloven dat ik hier al bijna vier maanden ben. Ik heb in die tijd ontzettend veel leuke dingen gezien en meegemaakt, en bovenal een hoop leuke mensen ontmoet. Dat maakte het afscheid van Brock ook bitterzoet en zorgde voor gemengde gevoelens. Afgelopen week begonnen de eerste studenten huiswaarts te keren, en afscheid nemen is niet leuk (ook al bestaat het volgens sommigen niet). Het was het moeilijkste met mijn Canadese ganggenoten, met wie ik gedurende het semester een heel goede band opgebouwd heb, zeker de laatste week, toen veel van de internationale studenten al weg waren, en ik nog twee tentamens had. De reden dat dit het moeilijkste was, was voornamelijk omdat je weet dat je deze mensen niet, of in ieder geval niet meer snel zult zien. Met de internationale studenten (Zweden en Duitsers), die toch een stuk dichterbij wonen, hadden we in Februari al afgesproken volgend jaar een reünie te houden en ik ben er ook van overtuigd dat we dat daadwerkelijk zullen doen. Het bitterzoete, gemengde gevoel dat ik de afgelopen dagen had kwam dan ook door het feit dat het niet fijn is al dit leuke achter je te laten, maar dat het wel erg leuk is om nu te gaan reizen en straks weer richting huis te gaan. Al is het met een goed gevoel, want de examens gingen erg goed!

Zoals ik al zei, worden de komende weken erg leuk. Afgelopen dinsdag, de dag na mijn laatste tentamen en dus de dag dat ik uit mijn kamer moest heeft Dominic (zie Waterloo blog) mij opgehaald. De komende weken zal ik met hem rond gaan reizen en we zullen Algonquin Park, New Orleans en Nashville aandoen. Onze roadtrip zal eindigen in Washington DC en Maryland, waar ik een weekje bij Caro zaal verblijven en kijken hoe het studeren haar bevalt in Amerika, om vervolgens de 15e van Mei huiswaarts te keren.

Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden, en mijn blog niet telkens uit te stellen zoals ik met de vorige twee deed!

Tot de volgende!

Jim


  • 23 April 2016 - 17:01

    Erica:

    Aan die belofte wil ik je wel houden ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Mijn naam is Jim Weijs, een 20-jarige jongen uit Lottum, in het zuiden van Nederland. Momenteel ben ik in Canada om daar mijn minor te doen. Ik studeer hier tot april en ben van plan om daarna nog een maand door de Verenigde Staten te reizen, om daarna weer terug te keren naar Nederland.

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5679

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 23 Mei 2016

Studie in Canada

Landen bezocht: