Vakantie! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jim Weijs - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jim Weijs - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Jim

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik Brock University met gemengde gevoelens verlaten. Het gevoel dat ik binnenkort weer naar Nederland terug zou keren gaf tevredenheid, maar het was niet fijn te weten dat je het leven wat je hier in korte tijd hebt opgebouwd achter moet laten. Echter, ik heb nog steeds contact met veel mensen die ik in Canada ontmoet heb en ik hoop dat dat ook zo zal blijven.

De afgelopen weken, nadat ik zat. Catharina verlaten heb, zijn tot nu toe omgevlogen. Samen met Dominic heb ik Canada en haar verschillende soorten gebieden ontdekt, van het heuvelachtige, stranderige Lake Huron en haar omgeving, de vlakke landschappen met enorme boerderijen waar nog veel oud-style Mennonieten wonen die zich te paard en wagen voortbewegen tot Algonquin park wat tot nu toe wel een van de hoogtepunten in mijn tijd is geweest. Algonquin is een ontzettend groot provinciaal park vol met wilde dieren zoals wolven, beren, loons (typisch Canadese vogels) en elanden. Het plan dat Dominic en ik hadden was om er twee nachten te kamperen, maar Dominics Honda Element gooide roet in het eten op de dag van vertrek door niet meer te starten. We besloten een auto te huren en zijn vorige week voor een dagje naar het park geweest (4 uur heen, 4 uur terug, maar daar geven echte Canadezen niets om) en ik ben erg blij dat we dat gedaan hebben. We hebben twee trails bewandeld, al dan niet met enig gevaar en het hoogtepunt van de dag was dat we op de terug weg uit moesten wijken voor overstekende elanden! Mijn doel van het zien van wilde elanden tijdens mijn tijd hier in Canada was bereikt, en ik kon het land uit :)

Dat hebben we ook gedaan. Sinds vorige week donderdag hebben we Canada achter ons gelaten en verruild voor de VS, waar we Nashville bezocht hebben en nu in New Orleans zijn. Nashville is een ontzettend leuke en actieve stad, waar je niet onder muziek uit kunt komen. Alle bars en restaurants zijn speelplaatsen voor jonge muzikanten die de nieuwe Johnny Cash of Brad Paisley willen worden, en hun muziek was vaak ontzettend goed! Zaterdag stond de Grand Ole Opry op het programma, de countryshow "that made country music famous". Dit was een show met dertien verschillende country/rock/bluegrass artiesten die allemaal twee liedjes speelden, waardoor het niet uitmaakte als je een van de artiesten bijvoorbeeld niet leuk vond! Ik zou het iedereen aanraden!

Over New Orleans vertel ik in mijn volgende blog, en ik zal proberen foto's te uploaden wanneer ik mijn laptop weer heb.

Voor nu, tot de volgende!

Jim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Mijn naam is Jim Weijs, een 20-jarige jongen uit Lottum, in het zuiden van Nederland. Momenteel ben ik in Canada om daar mijn minor te doen. Ik studeer hier tot april en ben van plan om daarna nog een maand door de Verenigde Staten te reizen, om daarna weer terug te keren naar Nederland.

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5682

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 23 Mei 2016

Studie in Canada

Landen bezocht: