Magisch Miami - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Jim Weijs - WaarBenJij.nu Magisch Miami - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Jim Weijs - WaarBenJij.nu

Magisch Miami

Blijf op de hoogte en volg Jim

21 Februari 2016 | Canada, St. Catharines

Hallo allemaal,
Mijn laatste blog dateert alweer van enkele weken geleden, en het is dan ook hoog tijd om een nieuwe blog te posten. Drie uur geleden kwam ik terug uit Miami, na een lange reis van ongeveer 12 uur achter de rug te hebben, maar ik zal eerst teruggaan naar mijn laatste blog, over de verschillen tussen Canada en Nederland. In die update vertelde ik dat de midterms (de tussentijdse toetsen) er aan zaten te komen. Ik had enkele essays en een kleine toets voor de week vakantie, en heb de komende week nog twee essays die ik in moet leveren en een korte presentatie. Ik heb het al eerder genoemd, maar het blijft raar om volop met tentamens bezig te zijn terwijl je ook nog gewoon naar je normale lessen moet gaan en je leeswerk voor die lessen moet maken, omdat je anders achterop raakt. Ook het feit dat ik een week vakantie tussen tentamens heb is nieuw voor mij, daar we in Nijmegen altijd een of twee weken hebben die we volledig kunnen besteden aan tentamens, waarin we dan ook geen lessen of ander schoolwerk hebben.
In de weken voor de vakantie begon het leven hier steeds normaler te worden en werden de dagen iets standaarder. Dat betekent niet dat het saai is ofzo, maar juist dat ik me hier thuis begon te voelen. Overdag had ik vaak les en als ik niet les had, ging ik naar de bibliotheek om samen met de Zweden waar ik hier veel mee om ga aan mijn tentamens te werken. Omdat dat zo voor drie weken ging, was de zogeheten ‘Reading Week’ (de Canadese versie van de Carnavals/Krokusvakantie) een mooie gelegenheid om heel iets anders te gaan doen. En dat heb ik dan ook gedaan!
Met de eerder genoemde Zweden (Douglas, Victor en Victor) en een Duits meisje genaamd Leonie heb ik de afgelopen vakantieweek in Miami vertoefd. Mijn eerste bezoek aan de Verenigde Staten. Als je denkt dat Canada en de Verenigde Staten veel op elkaar lijken, dan heb je het mis. Althans, als je de regio Toronto en de regio Miami vergelijkt. De ochtend dat we vertrokken was de gevoelstemperatuur hier in de regio rond de -30. Op weg naar het huis van de Zweden om 5 uur ’s ochtends was dan ook geen pretje: ik heb het nog nooit zo koud gehad. 12 uur later kwamen we aan in Miami, waar het 22 graden plus was, een verschil van zo’n 50 graden. In het vliegtuig zat ik aan het raam en toen we vlak boven Miami vlogen om te gaan landen, kon ik goed zien hoe mooi het is. Alles is ontzettend groen en overal groeien allerlei soorten bomen (vooral palm), struiken en bloemen. De stranden lagen er heerlijk bij en het water was zeer helder blauw, zoals je het normaal alleen op televisie ziet. Miami was voor mij echter wel ontzettend wennen. Als een ‘menke oet t kleine Lottum’ merk je toch dat je een heel andere wereld gewend bent dan een grote stad als Miami waar dag en nacht volop bedrijvigheid is. Bijna alles daar gaat ’s nachts gewoon door en er is dus een heel hoge 24-uursmentaliteit. We hebben van alles gezien, van de mooie groene bomen in Miami Beach en het heerlijke Bayside in Miami Downtown, waar live bandjes muziek maakten tegen de schilderige achtergrond van de haven tot de mooie stranden. Een bezienswaardigheid sprong er echter tussen uit: The Everglades National Park. De Everglades is het grootste natuurgebied van de VS en bestaat vooral uit natte graslanden, dat wil zeggen: water met hoog gras. Er leven ontzettend veel verschillende soorten dieren, waarvan pythons en alligators de bekendste zijn. Vanuit het hotel werd er een trip georganiseerd om met een soort hovercraft een tour door de Everglades te doen en naar een dierenshow te gaan. Waar de show tegen viel, was de boottour fantastisch. Op volle vaart door de Everglades crossen en later geruisloos door de mangrovebossen varen om alligators en andere dieren te spotten was geweldig en zal ik niet snel vergeten.
Wat het ook een erg leuke week maakte, was het gezelschap. We hebben het heel gezellig gehad en veel gelachen, en praten nu al over een eventuele reunie volgend jaar. Ik heb de vakantieweek hier dus goed besteed, maar ben nu ook wel weer heel erg blij om in Canada te zijn, omdat ik merk dat ik het toch heel wat fijner vind om lekker in een rustige omgeving te zijn waar je je eigen plek hebt om daar te doen wat je wilt.
Tot snel!

Jim

  • 21 Februari 2016 - 04:45

    Dat Ene Meisje Uit Meterik:

    Tot over een paar weekjes! <3

  • 22 Februari 2016 - 14:21

    Dat Ene Jongetje Uit Lottum:

    O Canada! Our home and native land!
    True patriot love in all thy sons command.
    With glowing hearts we see thee rise,
    The True North strong and free!
    From far and wide, O Canada,
    We stand on guard for thee.
    God keep our land glorious and free!
    O Canada, we stand on guard for thee.
    O Canada, we stand on guard for thee.

    The words of the original poem of 1908 by Stanley Weir are as follows:

    O Canada! Our home and native land!
    True patriot love thou dost in us command.
    We see thee rising fair, dear land,
    The True North, strong and free;
    And stand on guard, O Canada,
    We stand on guard for thee.

    O Canada! O Canada!
    O Canada! We stand on guard for thee.
    O Canada! We stand on guard for thee.

    O Canada! Where pines and maples grow.
    Great prairies spread and lordly rivers flow.
    How dear to us thy broad domain,
    From East to Western Sea,
    Thou land of hope for all who toil!
    Thou True North, strong and free!

    O Canada! O Canada!
    O Canada! We stand on guard for thee.
    O Canada! We stand on guard for thee.

    O Canada! Beneath thy shining skies
    May stalwart sons and gentle maidens rise,
    To keep thee steadfast through the years
    From East to Western Sea,
    Our own beloved native land!
    Our True North, strong and free!

    O Canada! O Canada!
    O Canada! We stand on guard for thee.
    O Canada! We stand on guard for thee.

    Ruler supreme, who hearest humble prayer,
    Hold our dominion within thy loving care;
    Help us to find, O God, in thee
    A lasting, rich reward,
    As waiting for the Better Day,
    We ever stand on guard.

    O Canada! O Canada!
    O Canada! We stand on guard for thee.
    O Canada! We stand on guard for thee.

    -Je boys.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Mijn naam is Jim Weijs, een 20-jarige jongen uit Lottum, in het zuiden van Nederland. Momenteel ben ik in Canada om daar mijn minor te doen. Ik studeer hier tot april en ben van plan om daarna nog een maand door de Verenigde Staten te reizen, om daarna weer terug te keren naar Nederland.

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5705

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 23 Mei 2016

Studie in Canada

Landen bezocht: